dijous, 29 de maig del 2014

Triblis


Taps

Busco al mapa l’escenari on avui actuen els Arcade Fire, al Primavera Sound, i em trobo amb tot de senyals que m’indiquen els lavabos, les botigues, els serveis mèdics i els llocs on es venen cerveses i tabac. De cop, em sorprèn un símbol que desconeixia, perquè no sóc, com diu la informació que consulto, de la Generalitat, un dels “partygoers” habituals d’aquests saraus i no segueixo les últimes tendències dels “technosibarites europeus”. El símbol representa dos taps per a les orelles i penso que és una idea força estrambótica, això d’oferir taps per assistir a un concert. Investigo més i resulta que aquests taps “están dissenyats per escoltar música”, la qual cosa em fa entrar directament en el regne del desconcert. Tenia entès que els taps eran per evitar que s’escoltés la música, però m’equivocava. “La música”, em diu una amiga, “se sent perfectament, però a un volum més baix i al cap d’una estona el cervell processa la informació i sembla com si ja no hi hagués taps”. Hi ha una marca que els comercialitza amb el nom d’”EarPeace”, una cosa així com “pau per a les orelles”. No sé si els que vendran al Primavera Sound són iguals, però si més no s’hi assemblaran. Els filtres serveixen perquè no sentis la música tan alta. Com que no sóc un “technosibarita europeu”, penso que la solució podria ser no oferir la música tan alta: així no farien falta els taps. No ho sé, són coses que penso. Dec ser un antic.

Josep M. Fonalleras, El Periódico (29-5-2014).

Marc Vicens, 2014.