divendres, 21 d’octubre del 2011

Xafem-ho tot!

Vull ser cantautor, 
cantar i ballar. 
Vull ser cantautor 
i lluitar per un món millor. 
Vull ser cantautor, 
voltat sempre d´admiradors; 
simpàtic i jovial 
somriure a la televisió. 

Un bon noi, un xic gandul, 
la xicota un bon dia el va enviar a pastar. 
Un pèl trist, medicat, 
escriu versos en un àtic que ha llogat. 

Jo vull ser cantautor 
i riure-m´en dels creditors, 
fer marranades amb tu 
a l´estudi de gravació. 

Vull ser cantautor 
i a tothom estendre la mà; 
donarm-e de tot cor 
a la causa de la humanitat. 

Subtileses 
i eufemismes 
per no haver d´escriure: 
“...a prendre del sac!” 
Hores i hores 
cercant aquell mot 
i al final només em surt: 
“xafem-ho tot!”
Jo vull ser cantautor, 
cantar i ballar. 
Vull ser cantautor 
i lluitar per un món millor. 
Sempre un ciutadà més 
que l´èxit no em pujarà al cap; 
però si Cuba no em vol cantar, 
m´emprenyo i ho xafaré tot.

Quimi Portet, Xafem-ho tot. Escolta'l
Matem els dimarts i els divendres, 2007
Àlbum Matem els dimarts i els divendres
Quisso Records/ Música Global