dimarts, 15 de maig del 2012

La casa del jardiner

Ha plogut amb força uns quants cops, però no ha durat gaire. 
El temps és molt canviant. Sempre que plou surto a fora despullat 
i em rento tot el cos amb sabó. A vegades suo fent esport, em trec 
tot el que porto i m’estiro al porxo a pendre el sol. Bec molt te i em 
concentro amb la lectura, assegut al porxo o al costat de l’estufa. 
Llegeixo llibres d’història, de ciència, de folklore, de mitologia, 
de sociologia, de psicologia... També llegeixo Shakespeare. 
En lloc de llegir els llibres d’una tirada, m’aturo a rellegir els fragments 
que em semblen més importants fins que els entenc. D’aquesta manera 
absorbeixo diversos coneixements. Penso que tant de bo em pogués 
quedar aquí indefinidament. La prestatgeria és plena de llibres que tinc 
ganes de llegir i encara em queda força menjar, però sóc conscient que 
el temps que hi puc passar és limitat. D’aquí a poc hauré de marxar. 
Aquest lloc és massa tranquil, massa natural, massa complet. 
Encara no me’l mereixo. Em sembla que és massa aviat.

Haruki Murakami, Kafka a la platja.
Editorial Empúries, 2006.
Traducció d’Albert Nolla.


Girona, temps de flors, 2012
Pati de les Àligues, Universitat de Girona
Projecte: Marc Vicens
Realització: Ignasi Esteve, Marc Vicens, Albert Cabarrocas
Fotografia: Marta Payeró