divendres, 17 de juny del 2011

Tots Sants

En un jeep travessant el desert amb 39 de febre
La lluna plena il.lumina el camí, el meu cap desvarieja 
L’anglès que condueix em desvetlla d’un son feble 
Em toca el braç i diu “s’ha mort en Michael Jackson”

Nagasaki es desperta pensant que el pitjor  ha passat
La senyora Tanaka compra verdures per fer el dinar
Avui és l’aniversari del seu fill que en fa 23  
Dos yens a la mà, tot resplandeix i després res

Al creuer l’orquestra avorreix les llagostes de l’aquari
i les apostes dels jubilats no faran a ningú milionari
Ningú sap que un home ebri acaba de caure per la borda
El vaixell s’allunya i el mar immens es tomba i ossari 

Converses i riures, soroll de copes i olor de menjar
Tot flota en l’ambient quan em poso el pijama badallant
La digestió em fa somiar que camino amb els peus encadenats
M’aixeco a pixar a les tres i penso que algun dia tots serem morts

Mazoni, Tots Sants. Escolta'l
Fins que la mort ens separi, 2011.